Met de nieuwe stichting Woonboulevard Uden willen de ondernemers van de woonboulevard en de gemeente Uden de boulevard stevig op de kaart gaan zetten. De plannen van de stichting zijn vrijdagmiddag in de Lunchroom van Living for All gepresenteerd door voorzitter Pieter van Vught en wethouder Thijs Vonk.
De gemeente heeft zich de afgelopen tijd ingezet door de openbare ruimte aan de Industrielaan te herinrichten. "We hebben de middenberm aangepast en oversteekplaatsen aangebracht. Hierdoor wordt de boulevard niet alleen overzichtelijker, maar ook beter toegankelijk voor het publiek", zegt wethouder Vonk.
Het is nu aan de stichting om de woonboulevard te gaan profileren en promoten. Van Vught licht dit toe: "Het doel is om alle ondernemers die aan de woonboulevard gevestigd zijn te verenigen en samen een zo aantrekkelijk mogelijk aanbod aan de regio aan te bieden en hiermee veel bezoekers trekken naar Uden." Op dit moment zijn zo'n 85% van de bedrijven aan de woonboulevard vertegenwoordigd in de stichting.
Om dit doel te realiseren is een Udens communicatiebureau ingehuurd dat een logo heeft gemaakt en bezig is met een website. Het logo wordt ook uitgewerkt in drie grote kunstwerken van ongeveer drie meter hoog die op de rotondes aan de Industrielaan komen. De gemeente betaalt deze kunstwerken. Verder gaat de stichting adverteren en worden de koopzondagen op elkaar afgestemd.